Блог Дистанційної школи “Джерело”

Дистанційна освіта очима батьків хоумскулерів. Історія Тетяни

Катерина Когут, психолог «Центру дистанційної освіти «Джерело», 2018

Для цієї розмови ми завітаємо до світлого та затишного музичного класу. Якийсь час насолоджуюся звучанням акордеону, що оживає в руках моєї сьогоднішньої співрозмовниці. Не можу відірвати очей – яка ж сила криється в цій мініатюрній жінці!.. Адже акордеон великий і масивний, а вона так легко з ним вправляється...

К.: Тетяно, вітаю Вас! Розкажіть, будь ласка, нашим читачам про себе.

Т.: Мене звати Тетяна. Мені 41 рік. Заміжня, маю двох синів 19-ти і 13-ти років. Працюю вчителем у музичній школі по класу акордеона та гітари.

К.: Що привело Вас до дистанційної освіти?

Т.: Цікавитися домашньою освітою я почала ще декілька років тому. Але наважитися перевести сина ніяк не могла. Цієї осені батьки однокласника Даниїла перевели свою дитину до дистанційної школи. І я також вирішила спробувати. Хоча чоловік був не у захваті від такої ідеї.

К.: Розкажіть, будь ласка, які причини спонукали відмовитися від звичайної школи?

Т.: У звичайній школі мене не влаштовувало майже все. По-перше, і, мабуть, головне - це атмосфера, в якій син проводив більшу частину дня. По-друге, ставлення вчителів до дітей і характер спілкування школярів між собою (відгуки про стосунки я чула від своїх учнів). По-третє, через часті хвороби сина (ви ж розумієте, що хвора дитина взагалі відмовляється що-небудь робити). Тож Даниїл почав відставати у навчанні, у нього пропав стимул добре вчитися. Також у класі, де він навчався, діти почали масово прогулювати уроки. Ще багато причин можу перелічувати. І взагалі, якась система загальної освіти не нормальна, не здорова.

К.: Як відреагувало Ваше оточення (родичі, знайомі) на те, що Данило переходить на дистанційну форму освіти?

Т.: Реакція оточуючих була неоднозначною. Рідні та друзі підтримували, а от інші сприйняли новину негативно. Деякі колишні однокласники Даниїла навіть відмовлялися з ним спілкуватися.

К.: Скажіть, як воно – бути мамою хоумскулера - дитини, що навчається вдома?

Т.: З одного боку, життя стало легшим. Нас нічого не поєднує із звичайною школою. УРА! Можна забути про постійні побори для потреб навчального закладу, купівлю подарунків вчителям, влаштування вечірок (взагалі не розумію, для чого привчати дітей до такого проведення вільного часу). З іншого боку, у мене як у мами з’явилися нові завдання: почати спілкуватися і товаришувати зі своєю дитиною (до цього були одні претензії з приводу невиконаних уроків і поганих оцінок), зайняти сина чимось цікавим. В минулому Даниїла я бачила хвилин сорок зранку і півгодини увечері.

К.: Найпопулярніше питання - чи допомагаєте дитині наповнювати її день заняттями? Берете участь у підготовці домашніх завдань?

Т.: Я б з радістю. Свою допомогу завжди пропоную. Але Даниїл відмовляється від допомоги. Такий собі протест. Іноді складається враження, що йому краще самому зробити як попало, аніж зі мною сидіти.

К.: З якими проблемами довелося зіткнутися у процесі навчання?

Т.: З`ясувалося, що Даниїл не вміє навчатися самостійно. А також, що через те, що в звичайній школі деякі так звані «педагоги» ображають дітей, йому доводиться вчитися йти на контакт з вчителями. При нагоді поділюся ідеєю – може, варто спробувати деякі теми викладати не у форматі книжки, а у вигляді відео-лекції. Де вчителя дитина бачить і слухає, як до цього звикла.

К.: Чи поставала проблема надмірного перегляду телевізора, захоплення комп'ютерними іграми?

Т.: Є така проблемка. У нас домовленість з сином, що телевізор і комп`ютер будуть після виконання усіх уроків. То тепер Даниїл старається як найшвидше зробити завдання.

К.: Багато з тих, хто розмірковує про дистанційну освіту, висловлює
побоювання щодо можливого дефіциту спілкування. Як на Вашу думку, чи не бракує дитині спілкування при такому форматі навчання?

Т.: Син деколи сумує за однокласниками. Адже з трьох років він більшість часу проводив з чужими людьми і звик постійно бути в колективі. Коли переглядає шкільні альбоми, каже, що там було весело. І точно, більшість часу школярі проводять не у навчанні, а в розвагах. Але у другій половині дня, коли діти приходять зі школи, він зустрічається зі своїми друзями. Вони багато часу проводять разом.

К.: Яким чином долаєте проблеми, що виникають?

Т.: Проблем у нас ще багато. Але із самого початку навчання у школі, ми почали спілкуватися з психологом. Працюємо над собою обидва – і я, і син. Сподіваюся на краще. Даниїл не дуже зі мною відвертий. НА ЖАЛЬ.

К.: Тетяно, якою Вам вбачається мета освіти дитини?

Т.: Саме головне, щоб мій син виріс хорошою людиною. Звичайна школа показала, що допомогти в цьому не зможе. Все тільки в наших руках. Потрібно боротися за своїх дітей.

К.: Чи хотіли би Ви спілкуватися з іншими батьками хоумскулерів? Обмінюватися враженнями, досвідом? Як гадаєте, це було б корисно?

Т.: Так, таке бажання є. Хочеться надіятися, що буде корисно.

К.: Чи є якісь такі переваги дистанційної освіти, які Вам хотілося б особливо відзначити?

Т.: Найголовніше, що я витягнула сина з того «болота». А що стосується самого навчання, то дуже зручно все висвітлено: і теми, і домашні роботи. У мене з`явилася можливість швидко розуміти, які прогалини є у сина, які заборгованості. З вчителями дуже легко спілкуватися, йдуть на зустріч.

К.: Яка ситуація із опануванням знань? Які предмети вивчаються успішно? Чи є предмети, із якими виникають труднощі? Які саме?

Т.: Перший семестр син закінчив не дуже добре. Багато було заборгованостей. Тепер він зрозумів, що не треба відкладати на потім.

К.: Тетяно, що можете порадити іншим батькам хоумскулерів або тим, хто має намір обрати для своєї дитини такий формат навчання?

Т.: Порадити? Кожен має сам вирішувати, що краще для їхньої дитини. Мені дуже подобається таке навчання. До речі, старший син, який зараз вже навчається у ВНЗ, жалкує, що він вже не школяр. Настільки йому до вподоби такий формат навчання.

Дуже дякую Тетяні за надзвичайно пізнавальну та приємну розмову) Далі буде...

Автор: Катерина Когут

Залишити коментар
Секретаріат школи:
+38 097 770 50 30
+38 099 770 50 30
Директор школи:
+38 068 864 31 80
+38 095 551 85 79
ЗАМОВИТИ ДЗВІНОК
dist.educ1@gmail.com
skype: cdo.dzherelo
viber: +38 068 864 31 80
НАДІСЛАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ
Україна
03134, м. Київ,
вул. Симиренка, 12, оф. 101
ЗАВІТАТИ ДО ОФІСУ
Відділення Нової пошти № 190 м. Києва, отримувач ТОВ "Центр дистанційної освіти "Джерело", телефон +38 068 864 31 80
Технічна підтримка: inform@cdo.org.ua