- Чорний Андрій
- 19 Тра, 2024
- 0 Коментарі
Випускниця Джерела та майбутній майстер слова та пера Лада Мазницька
Випускниця Джерела та майбутній майстер слова та пера Лада Мазницька
“Я винайшла концепцію паралельних всесвітів, ще не знаючи, як ця штука називається”
Які враження у тебе залишилися від нашої школи?
Лада: Я закінчила “Джерело” минулого року, перейшла після шостого класу. Згадую ці роки з теплотою і сумом за вільним графіком і зрозумілою стабільністю. Це місце, де всі учні знають, чому вони пішли з інших шкіл і ставляться одне до одного з розумінням. І викладачі з адміністрацією в цьому місці докладають сил, аби тут було дійсно інакше.
Мені пощастило, що я “перейшла на дистанційку ще до того, як це стало мейнстрімом”. Як не дивно, саме карантин і війна остаточно довели, що “Джерело” було правильним вибором.
Де ти зараз навчаєшся ? Що спонукало обрати спеціальність у вищій освіті або подальший шлях?
Лада: Вступила в Університет Шевченка, Інститут журналістики, на спеціальність “Сценарна майстерність та режисура кіно і телебачення”.
Спонукав обирати час, бо до подання документів лишалося два тижні. Болюча тема. Я розривалася між п’ятьма зовсім різними напрямами і розуміла, що для мене в жодному з них плюси не можуть переважити мінуси. Якби мене буквально не змусили повірити, що мої тексти достойні того, аби піти з ними ва-банк, була б я зараз біологом-ботаніком.
Чи було навчання у Джерелі зручним та ефективним для тебе в порівнянні з попереднім періодом? Чому?
Лада: Було ефективним через вільний графік. В університеті розумієш, яке то насправді було благо. Особливо, коли навчання в тебе в другу зміну, а світ належить жайворонкам. Важко перемикатися на щось інше, коли школа виховувала (і правильно робила), що тільки ти сам є господарем свого часу.
Дистанційна школа – дорослий вибір. І аби наважитись на таку зміну, треба бути свідомим. Конкретно: хотіти вчитись і розуміти, що навчання тепер – суто твоя справа.
Ти була неодноразовим учасником і переможцем нашого шкільного “Літературного Оскара”, чи був це для тебе цікавий досвід?
Лада: “Літературний Оскар” згадую з теплотою, безумовно. Це перший літературний конкурс, в якому я ризикнула брати участь. Точніше, як раз в момент його виникнення я подумала, що мої тексти щось із себе представляють, і вже достойні з кимось “позмагатися”.
Розкажи про своє письменницьке покликання, коли ти зрозуміла, що воно в тебе є?
Лада: Оформлення у слово “письменництво” ця думка набула в мої років десять на пляжі в Єгипті. Я читала поттерівські “Дари Смерті”, коли десь за розділи два не лишилося в живих жодного мого улюбленого персонажа. Це була вже не перша книга, де мої улюблені герої мерли як мухи. “Е ні, так не піде” – подумала я, і почала задумувати роман, що являв собою люту суміш чотирьох різних літературних всесвітів в моєму світі і мав на меті скласти обставини так, аби мої улюбленці не померли. Я винайшла концепцію паралельних всесвітів, ще не знаючи, як ця штука називається. (вот это на первом слайде! как цитату)
Чи маєш ти якісь досягнення в цьому, які в тебе творчі плани, над чим наразі працюєш?
Лада: В мене дві статуетки “Літературного Оскара”, 200 балів за творчий конкурс, досвід роботи у письменницьких курсах, і відзнака викладачів університету мого сценарію п’єси на дебют першокурсника. Небагато, але тим і займаюся, що шукаю, де б показатись. Творчих планів багато: наразі в мене на стадії редагування рукопис, не побоюся цього слова, книги в жанрі біологічного фентезі, редагується так само і інша повість – історичний детектив. В найближчих планах написати сценарії для анімаційних фільмів за мотивами “Берена і Лютієнь” Толкіна та “Макбета” Шекспіра.
Чому тобі захотілося взяти участь у Літературному Оскарі?
Лада: Я люблю, коли гештальти закриваються. “Літературний Оскар” став для мене першим моїм літературним конкурсом, і мені здалося, що було би чудово, якби я змогла б і далі бути до нього дотична. Ніби кожен рік їздиш в табір, а коли ти стаєш для нього задорослим – вертаєшся в нього, тільки вже в ролі вожатого.)