Блог Дистанційної школи “Джерело”

Дистанційна освіта очима батьків хоумскулерів. Розповідь Олени, мами двох дітей

Катерина Когут, психолог «Центру дистанційної освіти «Джерело», 2018

Сьогодні про дистанційну освіту ми поспілкуємося з Оленою. Мамою двох дітей. Тендітною дівчиною, чия посмішка здатна осяяти навіть найпохмуріший день.

К.: Доброго дня, Олено! Давайте познайомимося із нашими читачами. Розкажіть, будь ласка, про себе.

О.: Мене звати Олена Сас, я спеціаліст зі зв’язків з громадськістю, співпрацюю з проектами міжнародної допомоги Україні. Моя робота передбачає виконання частини роботи не в офісі, тому це дозволяє бути досить гнучкою і приділяти більше уваги дітям.

К.: Що привело Вас до дистанційної освіти? Які причини спонукали
відмовитися від звичайної школи?

О.: Ми живемо за містом, в селі і старша донька ходила до сільської загальноосвітньої школи. Причин відмовитися від неї було декілька – і стосунки з однолітками, що погіршилися в момент переходу школярів з молодшої школи до середньої, новий класний керівник, яка не могла вплинути на ситуацію, результати ЗНО, які показують школярі цієї школи, характер доньки, яка схильна до самостійної роботи. Взагалі ситуація з освітою наразі є такою, що зміни та реформи в ній конче необхідні, школа має давати навички самостійного пошуку інформації, креативного мислення та інші, яких потребує наш світ та ринок праці. Реформи вже почалися, але ми не можемо чекати декілька років, а маємо щось змінювати прямо зараз.

К.: Як відреагувало Ваше оточення (родичі, знайомі) на те, що Аліса переходить на дистанційну форму освіти?

О.: Мої батьки сприйняли інформацію позитивно, чоловік також, але були друзі та знайомі, які сприйняли таке скептично. Дистанційна освіта – ще новинка в Україні, люди розуміють школу досить традиційно.

К.: Олено, як воно – бути мамою дитини, що навчається вдома?

О.: В моєму випадку це не складніше, а простіше, ніж у випадку зі звичайною школою. Контроль потрібен і для учня загальноосвітньої школи. В обох випадках батьки повинні цікавитися життям дитини в школі. Але з дистанційною освітою це робити простіше, бо вся інформація є в доступному цифровому вигляді.

К.: Найпопулярніше питання - чи допомагаєте дитині наповнювати її день заняттями? Берете участь у підготовці домашніх завдань?

О.: Я намагаюся допомогти доньці мати збалансований день в плані фізичного навантаження, розваг, прогулянок і навчання. В підготовці домашніх завдань я не беру безпосередньої участі, але можу відповісти на запитання, що виникають, або дати пораду де пошукати відповідь. Були моменти, коли я допомагала виконати завдання з Праці, але це був поодинокий випадок.

К.: З якими проблемами довелося зіткнутися у процесі навчання? О.: Мені здається, що державна програма потребує оновлення. Я помітила, що програма Зарубіжної літератури, наприклад, майже не мінялася з тих пір, коли я ходила до школи. Зараз є багато сучасних популярних і талановитих письменників – чому би не включити їх до програми. Проблема мотивації учнів до навчання в багато чому залежить від того наскільки вони зацікавлені в матеріалі, наскільки він сучасний, наскільки він потрібен в сучасному світі.

К.: Чи поставала проблема надмірного перегляду телевізора, захоплення комп'ютерними іграми?

О.: Проблема захоплення планшетом та смартфоном не минула мою дитину. Намагаємося домовлятися з нею, урізноманітнювати дозвілля.

К.: Багато з тих, хто розмірковує про дистанційну освіту, висловлює побоювання щодо можливого дефіциту спілкування. Як на Вашу думку, чи не бракує дитині спілкування при такому форматі навчання?

О.: Моя дитина є інтровертом за характером, вона відкрита і товариська в колі близьких та невеликого кола друзів. Допускаю, що такий формат навчання може не підійти дуже комунікабельним дітям. На допомогу приходять гуртки, короткі поїздки до родичів, туристичні поїздки навіть в межах рідного краю. Донька відвідує два гуртки, один з яких конкретно присвячений спілкуванню і знаходиться в Київському палаці школяра.

К.: Яким чином долаєте проблеми, що виникають?

О.: Я намагаюся говорити з дитиною, питати про її проблеми чи потреби, просто бути поруч.

К.: Дещо філософське питання. Якою Вам бачиться мета освіти дитини?

О.: Мета освіти – дати навички критичного мислення, пошуку відповідей на питання, розвиток бажання вчитися далі.

К.: Олено, чи спілкуєтеся Ви з іншими батьками хоумскулерів? Обмінюєтеся враженнями, досвідом?

О.: Спробувати нову для нас форму освіти мене надихнули інші батьки. Людина часто боїться опинитися в меншості в різних ситуаціях. Коли я зрозуміла, що нас багато, я спокійніше ухвалила рішення про перехід до дистанційної школи. Для когось і я була таким стимулом, розповідаючи про наш досвід. Добре, що зараз є соцмережі і можна відчувати себе в спільноті, навіть, якщо ми далеко.

К.: Чи є якісь такі переваги дистанційної освіти, які Вам хотілося б особливо відзначити?

О.: По-перше, спокійні ранки без ранніх підйомів та метушні. По-друге, більше часу на спілкування, по-третє, більша відповідальність дитини, по-четверте, можливість подорожувати не тільки на канікулах, по-п’яте, більше ретельне «прочісування» програми по кожному предмету, бо не відсидишся за спиною однокласника.

К.: Яка ситуація із опануванням знань? Які предмети вивчаються успішно? Чи є предмети, із якими виникають труднощі? Які саме?

О.: Англійська, Українська мови, Образотворче мистецтво йдуть легко. Математика спочатку давалася складно, але зараз ситуація покращилася. Історія дуже цікавить доньку, але інколи вона задає питання з історії на які інколи і я не можу дати відповідь :-)

К.: Олено, що можете порадити іншим батькам хоумскулерів або тим, хто має намір обрати для своєї дитини такий формат навчання?

О.: Немає нічого нового під сонцем. Колись в заможних будинках різних країн діти навчалися вдома. Звичайно, у них були вчителі, але, як правило, це був один гувернер, скоріше наставник, а предмети вивчалися по підручниках. Це була базова освіта, яка дозволяла продовжити навчання в університетах. Якщо загальноосвітня школа влаштовує – можна ходити туди, але якщо не зовсім, як в нашому випадку, обов’язково слід спробувати дистанційну. Але слід обирати заклад з державною ліцензією. Моя донька ні за що не хоче повертатися до звичайної школи, хоча інколи і каже, що там вчитися було легше.

Дуже дякую Олені за надзвичайно пізнавальну та приємну розмову) Далі буде...

Автор: Катерина Когут

Залишити коментар
Директор "ЦДО "Джерело"
Кузьменко Олена Анатоліївна:
Приймальні дні Вт та Чт з 10:00 до 17:00
Секретаріат "ЦДО "Джерело":
Приймальні дні Пн-Пт з 09:00-17:00
Директор "ЦДО "Джерело Плюс"
Каран Вячеслав Вікторович:
Приймальні дні Вт та Чт з 10:00 до 17:00

Секретаріат ЦДО "Джерело Плюс":
Приймальні дні Пн-Чт з 09:00-17:00
Адміністратор школи:
оформлення хоумскулерів БЕЗ доступу до навчального сайту (виключно Атестація)
Адреса:
Україна, 03134, м. Київ,
вул. Симиренка, 12
Технічна підтримка:
support@cdo.org.ua
Відділення Нової Пошти ЦДО "Джерело":
№ 190 м. Києва, отримувач ТОВ "Центр
дистанційної освіти "Джерело",
телефон +38 068 864 31 80
Відділення Нової Пошти ЦДО "Джерело Плюс":
№ 190 м. Києва, отримувач ТОВ "Центр
дистанційної освіти "Джерело Плюс",
телефон +38 096 438 87 38
Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр дистанційної освіти «Джерело»
Юридична адреса: 03134, м. Київ, вул. Симиренка, 12
ЄДРПОУ: 40345655
Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр дистанційної освіти «Джерело Плюс»
Юридична адреса: 03134, м. Київ, вул. Симиренка, 12
ЄДРПОУ: 43642254