fbpx
lider year 2020
  • Чорний Андрій
  • 04 Тра, 2021
  • 0 Коментарі

Вітаємо всю Джерельну Родину з черговою Перемогою та визнанням – «Лідер Галузі 2020»!

У чому секрет успіху?

Дива серед нас. В кожній дитині, особистості, душі – Велике Диво! Нам лише потрібно вчитися їх відчувати та усвідомлювати з вдячністю. Адже «Є скарби, допоки їх шукають. Перестануть – от тоді вже все» (Ліна Костенко / Філософія буття).

Ніколи природньо не втратить актуальності сфера освіти, науки та об’єктивна необхідність передачі еволюційного досвіду від поколінь до поколінь. Взагалі впевнена, що технологічний, інноваційний розвиток штучного інтелекту ще більш спонукає до активного розвитку емоційного інтелекту (!). Цей баланс важливо усвідомлювати вже сьогодні, особливо у сфері освіти наших сучасних, безмежно талановитих дітей. Інформаційна епоха вимагає від працівників частіше змінювати кваліфікацію. Якщо раніше опанувати одну професію на все життя було достатньо, то на сьогодні практично не лишилось таких спеціальностей, які б не потребували додаткового та своєчасного навчання й розвитку.  «Life Long Learning» –  навчання протягом всього життя – це кардинальна зміна філософії освіти. Пасивний стиль навчання має поступиться місцем активному – інтерактиву, наочності, експерименту.  Головними інструментами педагогів мають стати нові технології, безперервний розвиток яких уже сьогодні провокує особистість постійно працювати над собою: вдосконалюватися, опановувати додаткові навички. Тому від того, наскільки швидко сучасний педагог вчиться й застосовує soft skills, без страху опановує нові методики та експериментує, залежить якість його роботи та результати, повага/довіра його учнів. «Цінує розум вигуки прогресу, душа скарби прадавні стереже» (Ліна Костенко / Філософія буття).

Яким життєвим кредо чи висловом, що мотивує та надихає, керуєтеся в житті?

Як казав В. Гюго: «Хто відкриває школи, той закриває тюрми.»

Де Ви черпаєте натхнення?

Спілкування з дітками та гармонія з природою, світом – Джерело мого натхнення.

Хто з українських чи світових діячів вплинув на Ваш світогляд? Можна вказати праці чи цитату цієї людини.

«Навчання без роздумів – шкідливе, роздуми без навчання – небезпечні» // Конфуцій.

Цей відомий афоризм  великого китайського мислителя-філософа доводить вкрай актуальну на сьогодні позицію: наразі формування критичного мислення у нових поколінь – це справжня, надійна запорука нашого спільного конструктивного позитивного розвитку – як суспільства в цілому, так й суверенної, незалежної, сильної, демократичної держави Україна.

Опишіть коротко моральні та професійні риси фахівця, якого б Ви взяли у свою команду. Або, що Ви цінуєте в людях і які риси, на Ваш погляд, сприяють досягненню поставлених цілей у житті?

Вчитель нестандартної школи також природньо є нестандартним. Він є справжнім новатором. Йому, як і дитині, ще хочеться відкриттів і здобутків.  Він свідомо обрав професійний шлях не «професійної деформації», а постійного свідомого саморозвитку, що дозволяє долати «стереотипні застарілі рамки» та відчувати справжній смак новаторства.

Ціную в людині як в особистості – щирість, порядність, вміння любити людей та поважати закони всесвіту, постійний розвиток та самовдосконалення.

Чи була у Вашому житті книга, яка сильно на Вас вплинула?

Їх було і є багато. Серед визначальних – роман Пауло Коельо «Алхімік». Головний висновок для мене: справжній «Алхімік» — це той, хто збагнув, зрозумів, усвідомив свій шлях, свою місію у житті. А також Ліз Бурбо: «Велика енциклопедія Сутності» та «5 травм, які заважають бути самим собою».

Чи можете Ви дати узагальнюючу пораду тим, хто на початку свого професійного шляху?

Є тенденція в українських стартапів робити те, що на Заході вже зроблено, «тільки давайте зробимо маленьку українську версію». На відміну від «сліпого копіювання» зарубіжного досвіду, справжні інновації приходять там, де ти щось конкретно й наполегливо робиш і де в тебе щось справді болить. Саме тому моїм першим кроком була осмислена розробка та впровадження авторської Концепції дистанційної шкільної освіти, а також одночасно розробка методики організації дистанційної шкільної освіти з урахуванням вимог українського законодавства, яку впроваджую та активно розвиваю вже роками.

Формула мого реформаторського шляху-місії об’єднала два принципові моменти. По-перше, особистий материнський досвід багаторічного навчання моїх донечок в приватній дистанційній європейській школі став великим поштовхом. По-друге, вкрай важливу роль зіграв мій досвід науково-педагогічної та законотворчої діяльності (на сьогодні 24 роки).

А поради мінімум дві:

«Кожен, хто перестає вчитися, старіє, – не важливо, в 20 або 80 років, – а будь-який інший, хто продовжує вчитися, залишається молодим. Найважливіше в житті – це зберегти мозок молодим» // Генрі Форд.

«Люди можуть самі вирішити, бути їм звичайними чи ні. Не обов’язково слідувати традиціям та правилам, в яких росли ваші батьки. Ми маємо свободу вибору» // Ілон Маск.

Що Вам приносить задоволення у Вашій справі – «Центрі дистанційної освіти «Джерело»?

Мені приносить велике задоволення передусім формувати атмосферу, де співробітники усвідомлюють свою роль та відповідальність, де всі один одному допомагають/підтримують, вміють мислити корпоративно наперед. А великим сенсом постає «Спільна місія Джерельної родини»: розширити можливості демократичного вибору та простору у сфері шкільної освіти для українських дітей з урахуванням розвитку новітніх технологій цивілізованого світу; надати та забезпечити можливість отримати задоволення від процесу світопізнання та здобуття знань/навичок/умінь/ерудованості; формувати критичне мислення та soft skills; вчитися бачити у кожній дитині – її «унікальне зерно»; усвідомлювати той факт – що не лише Ви навчаєте дітей, але й діти навчають Вас (це постійна цікава взаємодія, комунікація, врахування індивідуальних особливостей дитини, допомога учню в з’ясуванні його /її здібностей і талантів, розвиток педагогічної інтуїції, формування вміння підбадьорити, підтримати, здолати внутрішні «негативні установки в навчанні», а також аргументовано й етично пояснити доцільність дізнаватися про нове (навчання) для життєдіяльності та майбутнього дитини). Тому ми дійсно раді кожному!

Коронавірус детермінував інтерес до дистанційної форми навчання. Які тенденції Ви спостерігаєте?

На сьогодні сфера дистанційної освіти в стані активного формування. До того ж, у зв’язку із епідемічною ситуацією в країні, актуальність дистанційної форми навчання набрала обертів, й багато хто перетворив, на превеликий жаль, освітній процес за дистанційною формою виключно в неприховану комерцію. Разом з тим, наша Джерельна команда продовжує активно розвивати всі складові дистанційної школи з точки зору, власне, школи як закладу освіти (педагогічна, методична, технологічна, наукова та ін. складові), а не точки зору пріоритету комерційно-конкурентного інтересу. Саме тому наші зусилля у сфері дистанційної освіти отримали незалежну оцінку експертів у вигляді зайняття перших місць упродовж останніх років. Секрет високої оцінки полягає в тому, що в роботі ми обрали щирий чистий шлях, за який вдячні кожній нашій Джерельній Родині!

P.S. Hellen Keller: «The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched – they must be felt with the heart.»

Дякуємо кожній Джерельній Родині за спільну перемогу!

25.03.2021 року