Блог Дистанційної школи “Джерело”

Яке воно - життя вчорашніх хоумскулерів? Досвід Крістофера

Катерина Когут, психолог «Центру дистанційної освіти «Джерело», 2018

Тим, хто лише розпочинає свій шлях у домашньому навчанні, завжди корисно дізнатися про досвід інших людей. Які проблеми у них виникали, яким чином вони були подолані, наскільки складно/легко складається життя та професійна кар’єра у тих, хто обрав для себе хоумскулінг.

Пропонуємо Вашій увазі інтерв’ю Крістофера Іра Брава - доцент,а наукового співробітника Міжнародної лабораторії дзеркальної симетрії і автоморфних форм Факультету математики Вищої школи економіки, який народився в США, навчався в США і Канаді. Батька 2-х дівчаток, які зараз також навчаються вдома.

- Крісе, розкажіть, будь ласка, про Ваше навчання, скільки часу Ви навчалися вдома?

- Я вчився чотири роки вдома, решту часу в школі - і в державній і в приватній. Спочатку вдома навчався в третьому класі. І потім три останні роки перед вступом до університету. З трьох останніх два роки навчався за університетською програмою і один уже на анскулінг. Ну і довго-довго в університеті. Спочатку закінчив бакалаврат, потім магістратуру і врешті-решт отримав ступінь кандидата наук.

- Чому в третьому класі пішли на сімейне навчання?

- У нашому районі трапився скандал із корупцією, в моїй школі виникла велика криза через це. Тому мої батьки вирішили, що краще навчатися вдома.

- Спочатку Вас цікавила не математика?

- Вірно. У молодших класах математика була цікавою і легкою. Потім у мене були труднощі з нею і лише в університеті я відчув, що мені цікава математика.

- Легко було вступити до університету після навчання анскулінг?

- Легко, мені потрібно було здати основний випускний іспит з математики та мови. У нас це не обов'язково робити, але потрібно для того, щоб вступити до університету.

- Що Ви обрали в університеті?

- Спочатку я вивчав класику: латинську та грецьку мови. Потім перейшов на математику.

- Це був той же самий університет, до якого Ви ходили під час навчання в школі слухачем чи інший?

- Це був інший університет. Останній рік школи я жив на Гаваях і там ходив до університету слухачем. А вступив до університету в штаті Міннесота.

- Як далі складалася Ваша кар'єра?

- Я думав, що стану вчителем. Але в університеті я познайомився із майбутньою дружиною, з нею ми вирішили переїхати вчитися до Канади. Там я писав кандидатську роботу і отримав ступінь кандидата наук з математики. Я займаюся науковою роботою. Більшою частиною моєї роботи є дослідження і теорія. Потім я працював в університетах Торонто, Ганновера, в Оксфорді, в інституті перспективних досліджень в Прінстоні.

- В якій області Ви працюєте?

- Алгебраїчна геометрія.

- Вам не завадило в кар'єрі те, що ви не вчилися у звичайній школі?

- У школі мене не дуже цікавила математика. Коли я нею зацікавився, сильно відставав і довелося багато наганяти. Найскладнішим був перший рік в університеті. За цей рік я отримав ті знання, які недоотримав в школі. Так що мені нічого не завадило. Це був важливий досвід. Коли я був на анскулінг, я вивчав різні теми і предмети. Тоді зрозумів, що можу вчитися сам, що мені не потрібен хтось, хто мене спрямовує.

- Ви пам'ятаєте той момент, коли прийшов інтерес до математики, або це був поступовий процес?

- Процес був поступовий і пов'язаний з філософією. Я читав давньогрецьких філософів, наприклад, Зенона. Є такі апорії Зенона. Наприклад, «поділ навпіл». Пояснюючи простими словами, якщо Ви хочете дійти прямо до стіни, спочатку Вам потрібно пройти половину довжини, потім ще половину, потім ще.

- Тобто до стіни Ви ніколи не дійдете.

- Так, це мене дуже зацікавило. А в математичному аналізі є дуже проста відповідь на ці парадокси. Сенс в тому, щоб акуратно все визначити.

- Виходить, Ви прийшли до математики через інтерес до філософії. Ніколи не пошкодували, що в підсумку вибрали математику, а не філософію, не мови, як спочатку збиралися?

- Я був незадоволений академічною філософією. Філософія була цікава мені не тільки як академічна спеціальність, а й як сфера життя. І я не був задоволений атмосферою у нас на філософському факультеті. Я вирішив, що краще буду її вивчати для себе самостійно, а професійно вивчати буду математику.

- Батьки підтримали Ваше рішення залишитися вдома в випускних класах?

- Підтримали. Мама тільки була засмучена через те, що спочатку у мене було мало друзів. Але в кінці кінців у мене все налагодилося з друзями.

- Спочатку Вам не вистачало спілкування?

- Так. Але в підсумку це не завадило мені стати товариською соціалізована людиною, вписатися в суспільство і знайти друзів. Я був дуже агресивним в спілкуванні і відстоюванні своєї думки, не розумів, як потрібно взаємодіяти в конфліктних ситуаціях, але з часом зрозумів, що роблю не так. І зараз все добре.

- Що б Ви порадили дітям, які теж хочуть вчити математику самостійно, з чого почати?

- Я пропоную вчити арифметику через ігри, навіть через відеоігри. Є багато хороших ігор для планшетів. Добре вирішувати веселі завдання. І є багато онлайн-курсів. А ще добре б знайти друзів, які хочуть займатися тим же. І знайти людину, до якої можна звернутися, коли є складнощі. Це не обов'язково повинен бути вчитель математики, багато хто знає математику добре. Якщо є бажання серйозно вивчати математику, фізику, інженерну справу, то, звичайно, повинен бути інтерес обов'язково. Я думаю, людина нічого не запам'ятає і не зрозуміє без інтересу.

- Вчені та вчителі кажуть, що математика вчиться тільки великою кількістю повторень. Без повторень не виробляються потрібні навички. Ви згодні з цим або є якісь інші шляхи?

- Кращий спосіб навчання - через розуміння. Звичайно, щось доведеться повторювати і заучувати, наприклад, таблицю множення. Але все інше необхідно вивчати через розуміння.

- Але є такі теми, які складно зрозуміло пояснити зрозуміло, тому що вони не застосовні в звичайному житті. Наприклад, квадратні рівняння. Їх дуже складно пояснити дитині. Як це вчити? Повторювати з мільйоном однакових завдань?

- Чесно кажучи, я не запам'ятовував квадратні рівняння років до 20. Вивчив я їх, коли був учителем середньої школи на літній програмі. Тоді ми придумали пісеньку для квадратного рівняння і так розібралися з ними. Це більш результативно, ніж безглузді повторення. Навіть в нудній темі можна знайти щось, за що зачепитися. Якщо людина використовує теоретичну математику, для неї, звичайно, є важливими ці рівняння і їх потрібно знати і вивчати. Але якщо мотивації немає, вона їх все одно не зрозуміє.

- Тобто немає сенсу розвивати мозок на нецікавому матеріалі, краще розвивати на цікавому?

- Саме так.

Автор: Катерина Когут

Залишити коментар
Директор "ЦДО "Джерело"
Кузьменко Олена Анатоліївна:
Приймальні дні Вт та Чт з 10:00 до 17:00
Секретаріат "ЦДО "Джерело":
Приймальні дні Пн-Пт з 09:00-17:00
Директор "ЦДО "Джерело Плюс"
Каран Вячеслав Вікторович:
Приймальні дні Вт та Чт з 10:00 до 17:00

Секретаріат ЦДО "Джерело Плюс":
Приймальні дні Пн-Чт з 09:00-17:00
Адміністратор школи:
оформлення хоумскулерів БЕЗ доступу до навчального сайту (виключно Атестація)
Адреса:
Україна, 03134, м. Київ,
вул. Симиренка, 12
Технічна підтримка:
support@cdo.org.ua
Відділення Нової Пошти ЦДО "Джерело":
№ 190 м. Києва, отримувач ТОВ "Центр
дистанційної освіти "Джерело",
телефон +38 068 864 31 80
Відділення Нової Пошти ЦДО "Джерело Плюс":
№ 190 м. Києва, отримувач ТОВ "Центр
дистанційної освіти "Джерело Плюс",
телефон +38 096 438 87 38
Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр дистанційної освіти «Джерело»
Юридична адреса: 03134, м. Київ, вул. Симиренка, 12
ЄДРПОУ: 40345655
Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр дистанційної освіти «Джерело Плюс»
Юридична адреса: 03134, м. Київ, вул. Симиренка, 12
ЄДРПОУ: 43642254