Блог Дистанційної школи “Джерело”

Школа "Джерело" - це можливість отримати час для повноцінного та радісного життя!

Дякуємо Ользі Журавльовій за цікаве інтерв'ю. 

 

Розкажіть про свій досвід навчання в традиційній школі. Що влаштовувало, а що було принципово не так?

Коли Матвій вчився в традиційній школі, то був дуже стомлений та виснажений. Уявіть собі, що доросла людина проводить на роботі в офісі 10 годин. Так само дитина кожен день витрачає 10-11 годин свого життя. Встає о 6 годині ранку, погано снідає, тому що зранку їсти не хочеться, одягається, збирається, годину їде до школи в громадському транспорті в мороз, вітер, там проводить 7 годин до 14:30, потім знову годину повертається додому. Нормально пообідати в школі неможливо, тому доводилося перекушувати фруктами десь під стіночкою, через що він ледь не дістав виразку шлунку. Тому що замість повноцінного 5-ти разового харчування він нічого не їв протягом 10 годин. Жахлива кабінетна система часів СРСР, коли 30 учнів мусять ходити по кабінетах, замість того, щоб до них приходив 1 вчитель. Винятком тут можуть бути уроки праці, іноземної мови та фізкультури, фізики та хімії, тому що для цих предметів необхідні спеціально обладнані кабінети та лабораторій. Але це не про наші школи.

Далі цікавіше. Вдома було пів години-година, щоб переодягнутися та пообідати, тому що треба бігти далі чи в музичну школу, чи на тренування з ушу. І так 5 разів на тиждень. Приходив він пізнього вечора о 9 годині. А ще треба зробити уроки на завтра. Робив уроки до 12 години вечора. Лягав спати. Такий темп життя витримає не кожна здорова доросла людина, не кажучи про дитину. Він часто хворів, не вистачало сил та енергії, дуже велике навантаження на організм 13-ти річного хлопчика. Немає часу на життя.

З приводу якості освіти можу сказати, що ми були незадоволені. Не може вчитель якісно вчити 30 учнів одночасно, тим паче, коли всі діти різні. Було кілька предметів, які подавали дуже якісно - англійська мова, українська мова, спів. З інших предметів - знання дуже посередні. В нашій англійській гімназії працювали так звані "зубри радянської освіти", викладачі часів радянського союзу, злі, незадоволені життям, які не люблять дітей. Як і чому вони можуть їх навчити, коли вони їх не люблять апріорі, а люблять тільки гроші? Якщо до школи приходила молода гарна вчителька, яка була як промінь сонечка у цьому темному лісі, до якої діти тягнулися як зелені росточки, то її одразу "зжирали" старі лиси, вимагали збирати побори з батьків та не давали нормально працювати. Звичайно, молоді вчителі дивилися на цю "стару систему" та йшли зі школи в приватні та на кращі умови.

Я ніколи не розуміла, навіщо така школа, якщо все одно треба наймати репетиторів з основних предметів та платити за їхню працю? В такому випадку у батьків буде хоча б гарантія, що дитина гарно складе іспити.

Чому вирішили змінити звичайну школу на дистанційну?  В кого виникла ця ідея? Як дізналися про те, що можна навчатися онлайн?

Тому що син дуже втомлювався і в нього не було часу для життя. Тому що сучасна система шкільної освіти не відповідає запитам сучасного життя. Тому що школа не вчить "вчитися", а вчить зазубрювати тони непотрібної інформації, що забудеться одразу, як тільки діти переступлять поріг школи на випускному. Тому що школа не вчить необхідним навичкам ХХІ століття - креативності, критичному мисленню, комунікації та командній праці.

Ідея виникла в батька. Йому було дуже жаль Матвія, тому він запропонував знайти гарну школу та перевести його на дистанційне навчання, про яке ми дізналися з інтернету.

Я почала моніторити ФБ, читати відгуки батьків, ставила запитання випускникам "Джерела". Хочу наголосити на активності у ФБ нашого чудового викладача англійської мови - Ксюші Веселки. Завдяки її коментарям і тому, що вона активно просувала нашу школу, мені захотілося з нею поспілкуватися. Вона виявилася такою гарною, приємною у спілкуванні дівчиною, пояснила що до чого, чому треба вибрати "Джерело", як проходить навчання. Все це мені дуже сподобалося і я, не вагаючись, віддала перевагу "Джерелу", завдяки Ксюші!:), за що їй окреме "Дякуємо!". Ми жодного разу не пошкодували, що обрали "Джерело"!

Також хочу виділити деяких вчителів, зокрема, історії -  Валерія Рижкова, інформатики - Єлизавету Боровцову та англійської мови - Ксюшу Веселку! Це справжні майстри своєї справи, яких люблять діти та батьки!

Чи були сумніви, страхи при переході на дистанційну форму навчання? Як зреагували родичі, знайомі? Відмовляли чи підтримували?

Так, були, тому що все невідоме лякає. Але ми так швидко розібралися, яка це дійсно крута штука, коли в сина з'явилося багато часу для життя, навчання, музичної школи та неформальної освіти.

Родичі зреагували нормально, а знайомим, коли вони чують "дистанційна школа", весь час треба пояснювати, що це не означає, що дитина дика, весь час сидить тільки за комп'ютером та не спілкується з однодлітками:). Навпаки, тепер він може займатися тим, що йому подобається, та все встигати.

Чи є серед Ваших друзів або родичів ті, хто також змінив школу на дистанційну або альтернативну?

Так, однокласниця Матвія, Маша, коли він їй розповів в серпні, про те, що він перейшов до іншої школи теж перейшла за ним слідом. Коли ми розповідаємо про свою школу, то люди починають цікавитися. Але не всім це підходить, тому що не всі батьки зможуть взяти на себе відповідальність за навчальний процес дитини. Хтось з батьків повинен бути поряд та контролювати процес.

Як пройшов процес адаптації до дистанційної школи? Що було легко, а що було важко? Як дитина сприйняла нову форму/методики навчання?

Адаптації як такої не було. Ми склали приблизний розклад на день та дотримувалися його (приблизний, тому що кожен день у нас музична школа може бути в різний час). Підйом - 7-00, зарядка - 7.30, сніданок - 8.00, заняття у школі - 8.30 - 12.30, 13.30-15.30 - саксофон, 15.30-16-30 - відпочинок, потім або англійська, або тренування, або Європейський клуб. Перед сном обов'язково час читання книг. 

Як змінилося Ваше життя (родини) після переходу до нашої дистанційної школи? І чи змінилося взагалі?

Життя змінилося на краще. Таке відчуття, що з тебе спала кам'яна глиба вагою з тонну:) Ти належиш сам собі, плануєш свій розклад, насолоджуєшся життям, а не страждаєш та відбуває тюремний строк. Не даремно кажуть, що школа - це 11-ти річна колонія пекла строгого режиму:)

Розкажіть, як дитина організовує свій день? Чи вдалося подружитися з тайм-менеджментом?

Син сам організовує свій день. Для цього у нас є крутий інструмент проектного менеджменту SCRUM-доска.

Які індивідуальні плюси та труднощі навчання дистанційно?

"+" - можливість планувати свій день, можливість вчитися в своєму темпі, відсутність втрати життєвого часу на непотрібні предмети та проїзд в міському транспорті, можливість серйозно займатися в музичній школі - близько 3-4 годин кожен день.

"-" - на екстернаті менше задають та менше питають, ніж на стандарті.

Чи вистачає дитині спілкування з однолітками? Які нові хобі або інші цікаві заняття з’явилися у дитини, коли вона перейшла до дистанційної школи?

У Матвія вистачає часу на спілкування з однолітками. Але треба зауважити, що він не ходить безцільно по вулиці, тому що на це в нього часу точно немає. Вони можуть раз на місяць сходити в кіно чи в кафе. У нього є розклад на кожен день, якого він дотримується.

Нове цікаве заняття - це членство в Європейському клубі. Раз на тиждень він відвідує цей клуб, де вони з однолітками вивчають головні риси Європейської цивілізації; склад європейського континенту, населення та розвиток країн Європи; Європейський Союз та його інституції; соціально - культурний розвиток Європи; основні положення та вплив глобалізації на Україну та країни Європи, проводять моделі ООН.

Чи відвідує Ваша дитина денні заняття/гуртки/клуби (спорт, мистецтво, будь-яка інша профілізація)?

Матвій постійно відвідує:

- музичну школу (бере участь у міжнародних джазових конкурсах),

- тренування зі східних єдиноборств,

- Європейський клуб.

Зараз Матвій перейшов в 9 клас, тому в цьому році нам треба встигнути зробити наступні справи:

- провести Локальну школу Успіху (це освітній проект для підлітків - 14-16 років, тому що це обов'язкова умова Школи Успіху від Фонду Кличко, яку він відвідав у липні 2019 року). Це проект, який треба самостійно підготувати за два місяці і провести у жовтні 2019 року;

- підтягнути математику для відмінної здачі ДПА;

- закінчити курси публічних виступів та ораторського мистецтва;

- взяти учать на відборі FLEX;

- закінчити курси хореографії та акторської майстерності;

- зіграти в 3 оркестрах (шкільних естрадно-джазовий, струнно-симфонічний та муніципальний);

- брати участь в міжнародних джазових конкурсах;

- опановувати другий музичний інструмент - фортепіано;

- готуватися до здачі англійської мови та отримання міжнародного сертифікату;

- почати вчити шведську мову.

Що хотіли б побажати/порадити дітям та батькам, які тільки приймають рішення про перехід до дистанційної школи?

Не думати довго, а швидко переходити до дистанційної школи "Джерело", звільнити дитині та собі час для повноцінного та радісного життя!

  

Автор: Ольга Журавльова, Оксана Веселка, Дарина Куц

Залишити коментар
Директор (Пн-Пт з 10:00-18:00):
+38 068 864 31 80 (Viber)
+38 095 551 85 79
dist.educ1@gmail.com
Прийом в офісі школи:
Вівторок та Четвер з 14.00 до 17.00
Адміністратор школи
оформлення хоумскулерів БЕЗ доступу до навчального сайту
(виключно Атестація)
Прийом в офісі школи:
Пн-Пт 9:00-17:00
+38 099 007 70 50 (Viber)
Секретаріат (Пн-Пт з 9:00-17:00):
+380 97 770 50 30 (Viber)
+380 99 770 50 30
sekretar.dzherelo@gmail.com
Технічна підтримка:
support@cdo.org.ua
Адреса:
Україна, 03134, м. Київ,
вул. Симиренка, 12, оф. 101
Відділення Нової пошти № 190
м. Києва, отримувач ТОВ "Центр
дистанційної освіти "Джерело",
телефон +38 068 864 31 80