Блог Дистанційної школи “Джерело”

Ми приходимо у цей світ, щоб стати щасливими

Всім привіт! Сьогодні своїми враженнями від хоумскулінга поділиться Лариса. Я дуже чекала на її розповідь, оскільки це справді надзвичайна людина. Чарівна та вражаюче енергійна, із неймовірним почуттям гумору та активною життєвою позицією.

К.: Мої вітання Вам, Ларисо! І мені, і нашим читачам кортить дізнатися, що привело Вас до дистанційної освіти? Які причини спонукали відмовитися від звичайної школи?

Л.: Наші школи нагадують такі собі "фабрики по виробництву клонів" , які вивчають однакові дисципліни в один і той же самий час, а до недавнього часу ще й мали бути однаково вдягнені. Але ж кожна дитина - це особистість! Мене турбувало те, що дитина 6-7 годин знаходиться у школі, але саме вдома вона має вивчати те, що повинна знати і ці знання будуть оцінені вчителем суб'єктивно. Наприклад, вчителю не подобається, як дитина вірш напам'ять читає перед класом (складно уявити, що всі, хто отримує однакові оцінки від вчителя, читають вірш абсолютно однаково), або дитина боїться запитати щось у вчителя, якщо її щось незрозуміло. В звичайній школі занадто активний учень - це не зовсім зручно для вчителя, бо він може заважати іншим, а, якщо повільний, то це також не добре, бо не піднімає руку, тож не вивчив урок... І ще багато всього. Думаю, батькам, яким не байдужий психологічний стан їхньої дитини, зрозуміло, що я маю на увазі.

Все це мене спонукало шукати  альтернативні можливості навчання. До того ж у сина був дуже насичений графік. Він, окрім школи, відвідує спортивну секцію тхеквондо, плавання, ходить на додаткові індивідуальні заняття з англійської мови, і відвідує "школу журналістики". Окрім цього є бажання танцювати і ще багато всього. Часу катастрофічно не вистачало.

К.: Як зреагували Ваші друзі, знайомі на те, що Ваня переходить до дистанційної школи?

Л.: О! Реакція була від - "Вау! Круто!", від тих, хто розумів, про що мова; до  -"А  як же... " , від тих, хто нічого про таку освіту не чув і не готовий до подібного. Але ж це наше життя і наше рішення.

К.: Що скажете – як воно бути батьками хоумскулера?

Л.: Катюшо, виявилося, що бути батьками хоумскулера - це насамперед робота над собою. Для мене особисто це можливість краще розуміти бажання і можливості своєї дитини. З'явився час для розмов на різні філософські теми. Ми подорожуємо і відвідуємо різноманітні заходи, не пропускаючи навчання, таким чином збільшуємо свої можливості у пізнанні сучасного світу.

К.: Розкажіть, як Ви допомагаєте Іванові наповнювати день заняттями?

Л.: Як зазначалося вище, дитина достатньо зайнята. Відносно домашніх завдань, то можу допомогти із виконанням завдання з праці, зокрема працювати з голкою :-) Якщо син просить, то пояснюю теми,  з математики, які йому незрозумілі. Оскільки ми порівняно недовго навчаємося у " Джерелі" , то в нас ще триває так званий період "адаптації".

К.: З якими проблемами зіткнулися у процесі навчання?

Л.: Спочатку було дивним, що все треба виконувати за допомогою комп'ютера. Був випадок із завданням з географії, коли дитина не змогла відкрити завдання, бо у нас не виявилося програми, яка розархівовує подібні файли і син попросив допомоги у вчителя. Вчитель пояснив, яку програму треба загрузити на MacBook , щоб виконати завдання , а потім поцікавився, чи все вдалося і чи все зрозуміло з самим завданням. Мене особисто це вразило, оскільки в звичайній школі такого спілкування учня з вчителем не відбувалося.

І ще одна важлива особливість "Джерела"- це неймовірні люди, які там працюють!

К.: Скажіть, будь ласка, чи актуальною є для Вашої сім`ї проблема надмірного перегляду телевізора, захоплення комп'ютерними іграми?

Л.: На щастя, ні. У нас ніколи не було проблеми із надмірним переглядом телевізора та захопленням комп'ютерними іграми, оскільки в сина бракує часу на таке. А що до гаджетів, то зараз такий час, що діти подекуди краще володіють усім, аніж деякі дорослі :-)

К.: Ларисо, на Вашу думку, чи не бракує Вані спілкування при такому форматі навчання?

Л.: Зразу після того, як пішли зі звичайної школи складалося враження якоїсь "пустоти", але з часом це "тане", бо з'являються нові можливості для нових знайомств і нових спілкувань. Оскільки дитина сама розпоряджається своїм часом. Тим більше за 2 місяці навчання  у "Джерелі", ми брали участь майже у всіх заходах, які організовують для дітей. Майстер-клас з малювання, перегляд українського фільму і його обговорення у формі квесту, перегляд фільму мовою оригіналу (англійською), практикум з навичок користування текстовим редактором, історичний конкурс "Лелека", екскурсія до ботанічного саду, презентація тренінгу з швидкочитання і мегапам'яті тощо.

К.: Мета освіти дитини. Якою вона Вам бачиться?

Л.: Навчаючись сьогодні, наші діти  свідому частину своєї професійної кар'єри проведуть в середині XXI століття.  Враховуючи стрімкий розвиток сучасного світу виникає питання, чи допоможе сьогоднішня освітня система закласти в них якісь корисні навики, які знадобляться їм у майбутньому?

На мій погляд, шкільне навчання має бути пристосованим до темпу, інтересів і сфери розвитку дитини, до її характеру і фізичного стану, а не навпаки, як у традиційних школах, де дітям приходиться адаптуватися до існуючої системи.

 "Всі ми генії. Але якщо ви будете оцінювати рибу за її здатністю лазити по деревах, вона проживе все життя, вважаючи себе дурепою."  Альберт Ейнштейн.

К.: Які переваги такого формату навчання Ви вже встигли для себе помітити?

Л.: Це, мабуть, найцікавіше питання.)

Перше, як на мене, то це можливість дитини розпоряджатися своїм часом.

Дистанційна форма навчання  спрямовує ефективно використовувати довідники, різного роду матеріали, Інтернет тощо для вирішення різних питань. Неможливо сховатися за кимось, бо успіх залежить лише від бажання виконувати завдання.

Саме тут – в цій школі - дитина навчилася спілкуватися з вчителем, як з особистістю і повірила  у свої сили і можливості, тому що має дуже сильну підтримку і мотивацію! Жодне питання від дитини не було проігноровано, або знецінене. Коли вчитель каже:" Дякую за старанність. Мене радують твої успіхи з математики " , або "Ти зробив нереально круту презентацію. Увійшов до ТОПу з учнів в класі, які бездоганно впоралися із завданням і створили щось чудове. Дуже ..." То в якої дитини від цього не "виростуть крила"? І це дорогого вартує!

К.: Як у Івана справи із опануванням предметів? Що вивчається успішно? Чи є предмети, із якими виникають труднощі?

Л.: Майже зі всіх предметів завдання виконуються із зацікавленістю.

Усні тексти і вірші треба записувати на відео і надсилати вчителеві. Це новий досвід  не лише для дитини, але і для нас - батьків. Дитина продумує, як режисер свою роботу і творчо підходить до її виконання, що перетворює тексти  на репортажі :-)

Спочатку здавалося, що з англійської  мови недостатньо розмовної практики, але зараз бачу, що все залежить від бажання. Написання творів - це самовираження дитини. Я мала змогу спостерігати після перегляду фільму англійською мовою, як вчителька сказала: "Діти, напишіть англійською, про що вам захочеться розповісти мені особисто. Про героїв фільму, домашніх улюбленців, свій улюблений фільм тощо. Про те, що вам видається цікавим". На мій погляд, для дитини у даному випадкові важлива не оцінка "12", а те, що її особиста думка цікавить вчителя. Напевне, це і є мотивація.

Якщо є бажання навчатися, то діти навчаються, а коли немає, то яка різниця, де ненавчатися.))

К.: Ларисо, що можете порадити іншим батькам хоумскулерів або тим, хто має намір обрати для своєї дитини такий формат навчання?

Л.: Давати поради - це справа зовсім невдячна і неблагородна :-)

Я лише можу поділитися своїм досвідом та враженнями. Ми всі приходимо у цей світ, щоб стати щасливими і саме ми - батьки можемо допомогти в цьому нашим дітям. Якось так :-)

Ось такою цікавою вийшла наша сьогоднішня розмова. Залишаю вас помилуватися роботами Лариси – її вишивками та картинами. Далі буде...

 

 

Залишити коментар
Секретаріат школи (8:00-17:00):
+38 097 770 50 30
+38 099 770 50 30
Директор школи (10:00-18:00):
+38 068 864 31 80
+38 095 551 85 79
Помічник директора з організаційних питань Альтернативних закладів (10:00-18:00)
+38 067 456 17 11
ЗАМОВИТИ ДЗВІНОК
dist.educ1@gmail.com
skype: cdo.dzherelo
viber: +38 068 864 31 80
НАДІСЛАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ
Україна
03134, м. Київ,
вул. Симиренка, 12, оф. 101
ЗАВІТАТИ ДО ОФІСУ
Відділення Нової пошти № 190 м. Києва, отримувач ТОВ "Центр дистанційної освіти "Джерело", телефон +38 068 864 31 80
Технічна підтримка: support@cdo.org.ua