Блог Дистанційної школи “Джерело”

Чому дистанційна освіта перемагає

Сьогодні хочемо познайомити вас із надзвичайно талановитою, творчою людиною – вчителькою зарубіжної літератури, Іриною Володимирівною. За допомогою її уроків наші учні подорожують у часі та дізнаються про поетів та письменників всіх часів і народів.

Якому типу навчання Ви надаєте перевагу: традиційному чи дистанційному? Чому?

Я віддаю перевагу творчому навчанню, яким би воно не було. В дистанційній формі навчання це зробити навіть легше, тому що ні дитина, ні вчитель не обмежені в часі, просторі і використанні технічних засобів. Дитина навіть може зняти відео-кліп, тобто проявити себе у візуальних формах творчого самовираження, при чому бути максимально розкутою, не боятися аудиторії, як це буває у класі на традиційному уроці. До того ж у вчителя є можливість приділити увагу і оцінити гідно кожну дитину, а не тільки ту, яка проявляє активність у класі. Особливі діти, наприклад, хворобливі, сором’язливі, зі схильністю до аутизму, мають можливість розкритися саме у дистанційній формі навчання.  Єдине, чого їм, можливо, не вистачає: схвалення однолітків, тобто свідків їх успіху. Але це можна виправити за допомогою соціальної мережі, чату, живого позаурочного спілкування. Можливо навіть влаштовувати творчі звіти досягнень, до яких могли б долучатися всі діти, різного віку.

З якими труднощами Ви, як учитель, зіткнулися під час роботи у сфері дистанційної освіти?

Одна з проблем дистанційного навчання – відсутність живого безпосереднього спілкування, тобто миттєвої реакції на навчальний матеріал уроку. І хоча зворотній зв’язок існує, у вигляді листування і онлайн-консультацій, але на мій погляд цього замало для того, щоб навчити дитину висловлювати свою думку, формулювати відповідь, брати участь у дискусії. Ще одна  проблема – несвоєчасне виконання робіт письмового характеру, які потребують перевірки і велика завантаженість учителя наприкінці семестру. Це реально робота безперервна цілий день. Можливо, нам потрібно ввести якісь жорсткі обмеження в часі на здачу робіт.

Які переваги та можливості, на Вашу думку, відкриває як для вчителів, так і для дітей дистанційна освіта?

Переваги дистанційної освіти, на мій погляд, очевидні:

  1. Вивільненні часу для саморозвитку вчителя і учня.
  2. Самодисципліна
  3. Більш широкий інформаційний простір у навчанні, залучення інтернету і його переваг
  4. Максимальна можливість творчого самовираження
  5. Відсутність психологічних, фізичних, часових, просторових  та інших кордонів і перешкод у навчанні (ніякої «об’язаловки», «дідівщини», тиску, прив’язаності до певного приміщення і часу), вчитель у деякій мірі – невидимка, тобто він не чинить на дитину авторитарного менторського тиску і впливу, що буває у звичайній школі, коли вчителі пригнічують своїм авторитетом і учені боїться слово сказати, висловити думку, зробити зауваження (наші учні легко роблять зауваження, знаходять недоліки і пропонують нам їх виправити, за що їм велика подяка, бо вчителі не Боги й теж постійно навчаються). Тобто у дистанційній школі нема учителя, який його лякає, травмує, обмежує і тисне.
  6. Учитель не ментор, а скоріше такий самий учень, рівноправний поглинач інформації, який задає напрямок пошуку і розвитку.

Які позитивні зміни в успішності учнів Ви вже встигли помітити? Чи краще учні засвоюють матеріал, навчаючись дистанційно (= самостійно)?

Якщо стосується учнів, які навчаються кілька років, можна сказати, що вони дуже вдало пристосувалися до системи, навчилися планувати свій час, вони знають вимоги і виконують завдання скоріше і якісніше. І деякі виконують завдання заздалегідь. Єдина проблема – списування, тобто копіювання з Інтернету, пошук відповідей у Вікіпедії і т.ін. Вони (не всі, дехто) не хочуть витрачати час на якісні твори, пишуть кілька слів і вважають, що глибоко освітлюють проблему. Дехто не хоче писати у зошиті, або вважають це зайвим при дистанційному навчанні. Доводиться їх переконувати в користі виконання письмових робіт своєю рукою.

Як Ви вважаєте, чому сприяє дистанційна освіта загалом у світі та в Україні зокрема?

Дистанційна освіта в світі і в Україні сприяє більш гармонійній інтеграції людини (учня) у сучасне життя, яке потребує мобільності, широти погляду, володіння інформацією та інформаційними технологіями. Тобто допомагає людині скоріше знайти своє місце у сучасному світі і не відчувати себе тим, хто відстає або ж є чужим у швидкому русі цивілізації.

Власенко Ірина Владимирівна, Вчитель зарубіжної літератури Дистанційної школи «Джерело»

Інтерв’ю підготували Вороновська Дарина Ігорівна, Боровцова Єлизавета Валеріївна

Залишити коментар
Секретаріат школи (8:00-17:00):
+38 097 770 50 30
+38 099 770 50 30
Директор школи (10:00-18:00):
+38 068 864 31 80
+38 095 551 85 79
Помічник директора з органіційних питань Альтернативних закладів (10:00-18:00)
+38 067 456 17 11
ЗАМОВИТИ ДЗВІНОК
dist.educ1@gmail.com
skype: cdo.dzherelo
viber: +38 068 864 31 80
НАДІСЛАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ
Україна
03134, м. Київ,
вул. Симиренка, 12, оф. 101
ЗАВІТАТИ ДО ОФІСУ
Відділення Нової пошти № 190 м. Києва, отримувач ТОВ "Центр дистанційної освіти "Джерело", телефон +38 068 864 31 80
Технічна підтримка: support@cdo.org.ua