Блог Дистанційної школи “Джерело”

Дуальне навчання

Нещодавно в Києві відбувся круглий стіл між вишами та компаніями у сфері ІТ. Навіть корпорації гіганти типу Samsung та Huawei приєдналися для обговорення дуже важливого питання. Питання, яке в найближчому майбутньому торкнеться й викладання інформаційних технологій в школах. А саме – як поєднати практику та теорію. Якими навичками мають володіти майбутні студенти, які вирішують пов’язати майбутнє з комп’ютерними технологіями?
І це не навички hard skills. Дивно, чи не так? Ми ті, які намагаємося запхати в голову дітей якомога більше знань для… А власне для чого? Чи потрібні знання в тому вигляді, в якому вони були раніше?
Виявляється, що ні. Зараз надважливо навчити наших школярів здобувати собі soft skills. Тобто надпрофесійні знання та навички, які допоможуть нашим школярам в майбутньому простіше вдаватися в професійні питання. Наразі у сфері ІТ одним з головних навичок soft skills є англійська мова. Власне, ні для кого це не є таємницею.
Наразі виші дійшли висновку, що навчати студентів у сфері ІТ мають не лише теоретики, які працюють в університетах багато десятків років, а й провідні практики з профільних компаній, які ростять таким чином собі нових співробітників. І вже починаючи з другого курсу, студенти будуть мати змогу проходити навчання на підприємствах. Вже декілька великих корпорацій працюють за такою системою. Як показує практика сьогодні, після вишу починається новий етап навчання – знайшовши роботу студент чи студентка мають наново вчитися тому, з чим вони будуть працювати. Не має якихось універсальних вмінь. Тут і виникла проблема. Бо викладачі, які в університетах викладають комп’ютерні науки, частіше за все не мають реальної практики в компаніях. Їм немає, чим поділитися зі студентами. Теорію можна прочитати й в книгах, чи не так?
Таким чином, дуальна освіта – це поєднання практики та теорії. Зараз цей проект тільки народжується, але провідні виші Києва вже починають брати в цьому участь. На жаль, до шкіл цей проект ще не дійшов. Але розвиток навичок, все ж таки, залишається на плечах шкіл та викладачах. А ділитися навичками ми можемо тільки в тому разі, коли самі постійно навчаємося. Згодні?
Лише постійне прокачування власних знань та вмінь зможе допомогти нам якісно та на високому рівні викладати власні предмети, розуміючи навіщо та для чого ми це робимо.
На мою думку, в епоху швидких змін, вчителі мають навчатися постійно. Розширювати власне бачення не тільки зі свого предмета, а залучати також інші. Та в першу чергу розвивати ті самі soft skills, яких ми маємо навчати дітей.
Отже, дистанційне навчання дає нам змогу бути не лише теоретиками, а й практиками в найширшому розумінні цього слова. Ми можемо спокійно навчатися дистанційно, проходячи потрібні нам курси в найкращих світових університетах, розробляючи власні проекти. Й над цим ми працюємо кожного дня. Тож. подумайте, хто більше буде потрібен вашій дитині – теоретик чи практик?


 

Автор: Єлизавета Боровцова

Залишити коментар
Секретаріат школи (8:00-17:00):
+38 097 770 50 30
+38 099 770 50 30
Директор школи (10:00-18:00):
+38 068 864 31 80
+38 095 551 85 79
Помічник директора з організаційних питань Альтернативних закладів (10:00-18:00)
+38 067 456 17 11
ЗАМОВИТИ ДЗВІНОК
dist.educ1@gmail.com
skype: cdo.dzherelo
viber: +38 068 864 31 80
НАДІСЛАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ
Україна
03134, м. Київ,
вул. Симиренка, 12, оф. 101
ЗАВІТАТИ ДО ОФІСУ
Відділення Нової пошти № 190 м. Києва, отримувач ТОВ "Центр дистанційної освіти "Джерело", телефон +38 068 864 31 80
Технічна підтримка: support@cdo.org.ua