Блог Дистанційної школи “Джерело”

Цікаві роздуми вчителя хімії ЦДО «Джерело», Кучерявої Олександри Дмитрівни

Підтримую створення нової форми навчання – КЕЙС. Чому? Думаю, що це прототип нових підручників у сучасній українській школі, це новий інструмент, який намагаємося зробити якісним і дієвим у ДЖЕРЕЛІ. Впевнена, що він займе лідерські позиції серед запропонованих форм навчання дистанційної школи.

Сьогодні ми використовуємо для вивчення кожного предмету підручники стандартного, академічного та профільного рівнів. Чим вони відрізняються? Профільний рівень – чудова робота авторів, зокрема, Н.М. Буринської «Хімія для 10 класу», також гарні підручники академічного рівня майже всіх авторів. Але щодо рівня стандарту – то тут складається враження, що вся робота над підручниками полягала у тому, щоб пообрізати, поскорочувати теоретичний матеріал, що поданий в академічному рівні та й усе. На мою думку, рівень стандарту має бути екскурсійний (ознайомлювальний). Невже туристу цікава екскурсія, коли екскурсовод недосвідчений або його розповідь складається з неузгоджених історій. Підручник рівня стандарту має бути цікавим для учнів, має мотивувати до глибшого пізнання.

Але тут в методистів заздалегідь продумане питання: «а де майстерність вчителя?». Так, в пересічного українського вчителя і навантаження вдосталь, зарплата не надто стимулює до творчості, матеріальна база мізерна. Але я не про це… Якось мені довелось ознайомитися з підручником Richard Harwood and Linge Cambridge IGCSE Chemistry. У мене, як у вчителя, склалося враження, що це пізнавальний квест з посиланнями на довідковий матеріал, на мережу інтернет, на повсякденність. Завдання не перенасичені розрахунками та формулами, але більш логічними міркуваннями. Відповіді на  частину завдань потрібно надати у формі есе, висловити свою думку. Ви зауважите, що і ми можемо попрацювати  з міжпредметними зв’язками. В підручнику завдання вже прив’язані до сьогодення, сучасного побуту людини, екологічних проблем, питань здоров’я і того, що дійсно турбує підлітка. Також у підручнику  ненав’язливо присутні і моменти профорієнтації. Кожна наступна історія (розділ підручника) так чи інакше повторює та підштовхує до опанування численних методів вирішення завдання. Якщо учень полінувався в попередньому завданні, то в наступному приходить осмислення того, що без такого вміння в житті буде непереливки.

І не потрібно «викручуватися» вчителю, щоб довести учню необхідність опанування хімічних знань. Вчитель має допомагати знайти рішення, підтримати креативність, поліпшити компетенції учня. Ви скажете, що ми знову рекламуємо чужий продукт? Але якщо взяти старі підручники (конкретно з хімії) ще з часів Радянського Союзу, пізніші вже українські та сучасні, то можу зауважити, що всі вони - це просто передруки, в яких змінена дата видання, іноді переставлені теми або замінені числові дані в задачах – оце й усе! На мою думку, якщо підручник не осучаснювати, то і не варто його перевидавати. Якщо на плечі вчителя лягає таке осучаснення, то державі доцільніше виділити  кошти на матеріальне забезпечення кабінетів хімії.

І що лишається для наочності – інтернет. Ми дивимося відеофрагменти зарубіжного виробництва або ще … радянських часів. Так, є і мізерна кількість українського продукту. Отже інтернет, багато вирішує. Але є питання - чи може шкільна реформа запропонувати дещо більше і цікавіше в Україні? Хотілося б! Закликаю всіх колег бути справжніми професіоналами!

Залишити коментар
Секретаріат школи (8:00-17:00):
+38 097 770 50 30
+38 099 770 50 30
Директор школи (10:00-18:00):
+38 068 864 31 80
+38 095 551 85 79
Помічник директора з організаційних питань Альтернативних закладів (10:00-18:00)
+38 067 456 17 11
ЗАМОВИТИ ДЗВІНОК
dist.educ1@gmail.com
skype: cdo.dzherelo
viber: +38 068 864 31 80
НАДІСЛАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ
Україна
03134, м. Київ,
вул. Симиренка, 12, оф. 101
ЗАВІТАТИ ДО ОФІСУ
Відділення Нової пошти № 190 м. Києва, отримувач ТОВ "Центр дистанційної освіти "Джерело", телефон +38 068 864 31 80
Технічна підтримка: support@cdo.org.ua